Belçika Gezi Notları

2 dk okuma süresi

11 Paylaşım, 15 puan
Belçika Gezi Notları

Merhaba, Belçika gezi notları ve tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Brüksel havalimanına indikten sonra otobüsle şehir merkezine doğru yol almaya başladım. Yeni bir ülke keşfedeceğim derken, otobüste Türkçe cümleler işittim. Kendi kendime önce denk geldi sanırım diye düşündüm. Sonra Schaerbeek bölgesinde Türklerin çoğunlukta olduğu bir yerde inmişim. Caddenin sağına-soluna baktım, Türkiye’den esnaflar kaynıyor. İşyerlerinin isimleri dahi Türkçe ve hemen bir restorana girdim. Küçük bir tanışma sonrası, hem gurbette Türkiye’yi aratmayan Geleneksel yemeklerimizi yedim, hemde Brüksel’de nereleri gezebileceğimi öğrendim…

İkinci adres çikolatacılardı. Belçika’nın çikolata ile meşhur olduğunu öğrendim ve birçok çikolatadan denedim, ardından tabiki de waffle denemeden geçilmezdi. Diğer mekan tarihi kliseler meydanıydı. 4 tarafta ince ince işlemelerle inşa edilmiş, yıllardır ayakta duran tarihi kliseler…

Brussels Stitched Panorama

Fotoğraf çekimlerinden sonra, bir diğer adres hükümet binaları ve krallıktı. Cadde boyu hükümet binaları vardı. Diyebilirsiniz ki, bir ülkede bir adet hükümet olmaz mı? Belçika, federal bir ülke olduğu için bölgeleri yöneten 4 adet hükümet bulunmaktadır. Bu hükümetlerinde yönetildiği tek bir federal hükümet var. Haliyle bina sayıları da bir o kadar çok. Ayrıca bilmenizde fayda var, Belçika’da NATO binası da bulunmaktadır.

Sırada meçhul heykel var… Buranın isminin kendilerine ait bir savaşta birçok asker kaybettikleri ve o savaşa katılanların isimlerini bilmedikleri için, onların anısına meçhul heykel yaptıklarını öğrendim. İlk günümüzü, geleneksel çayımızı bir Türk kahve(cafe)sinde sıcak sıcak yudumlarken sonlandırdık.

İkinci günün sabahında çift katlı bir trenle Antwerp yolculuğuna çıktık. Antwerp, Belçika’da başka bir şehir ve başka bir yer gibi. Bunu şu söze dayanarak söylüyorum: Tarihi mekanlar bir ülkenin geçmişini ve o günlere ne kadar değer verdiklerini gösterir. Bu görüşte birisi olduğum için Antwerp’ten aklıma kalan tarihi mekanları sizlere aktaracağım. Anwerp, isminin rivayete göre orada yaşamış bir devden almıştır. Bu heykeli ve Antwerp Steen kalesini görmeye kesinlikle gitmelisiniz.

Antwerpen Castle

Son gün ise kapanışı geleneksel Anadolu kahvaltısı ile donatmak istedik. Ve gerçekten de dopdolu bir kahvaltıydı. Yurt dışında olmamıza rağmen adeta yok yoktu! Gurbette hemşehricilik ne kadar önemli olduğunu anlıyorsunuz. Kısa süreli gezilerden çok uzun süreli kalmalarda bu daha net anlaşılıyor. Bende o dönem 5 aydır İrlandada kalmıştım ve İrlanda’da bir simit dahi bulamamışım 🙁

Avrupa’nın birçok ülkesinde hava kapalıdır ve son günümde bu konuda biraz şanssızlıklar oldu. Havalimanına önceden geçmek zorunda kaldım. Uçak kalkış saatine kadar, geriye kalan zamanımı boş geçiremezdim. Ve bir yerde kahvemi yudumlarken, açtım bir kitap ve (dinlenmek için) okumaya başladım… Elbet biliyorsunuzdur, ama ben yine de açıklayayım; bazı kitaplar sizi yolculuğa götürür ve farklı bir atmosfer havası verir. Okuma sonrası gerçek hayata döndüğünüzde dinlenmiş gibi olursunuz. Vesselam!.

Bu içeriğe ifadenle renk ver!

Beğen Beğen
Komik
İlginç İlginç
İlginç

dergiCE üyeleri ne diyor?